Tuesday 24 September 2013

vacation : Pulau Tioman.

Assalammualaikum.....

hmmmmm.... dah bersawang laman sesawang aku nie.... actually ada idea wat i want to write but.......

beselah kadang2 dah bebel2 separuh jalan, idea plak hilang dibawa oleh angin bayu.... owhhh lalalala...

FYI, dah 3 weeks aku bertapa di UIA.... sesi pembelajaran pun dah nak separuh.... and actually time aku 

tgh khusyuk bebel kat sini, esok aku ada dua quiz berderet and in da early morning....

wat to do.... suddenly otak ku jammed plak.....

so, aku pun "study" kat sini..... agak2 dapat full mark x for my both quiz??? huhuhu...

berbalik semula kepada tajuk asal....

as usual, after raya or before i started my engine to study mood, i have my own vacation.....

yes.... i did it.... misi ku adalah nak pergi ke semua pulau2 yg ada kat malaysia....

insyaallah, ada rezeki lebih akan kulaku kan..... wat masa sekarang aku nie dah lah student lagi....

xde pendapatan tetap..... so, i prefer a vacation based on backpaker concept.... or in other word, budget 

vacation.... alhamdullilah, i really2 enjoy my dis vacation....

so, minggu kedua bulan september sye berjaya memijak kaki ke Pulau Tioman...

i want to share my experience how excited i'm ....

da first thing wat u should do when u plan want to go any vacation during public holiday, u have booked da 

chalet, resort or hotel 1 month before dat.... 

but i'm o.k with budget chalet.... coz its budget vacation.... a lot of activities dat i can do rather than 

"berhibernasi " dlam chalet....

rancang perjalanan sebaik2 mungkin..... yang paling terbaik sampai di jeti pagi2..... dpat tengok sunrise kat jeti.... klu ada rezeki kan....

perjalanan feri dari jeti mersing ke salang almost 3 hours..... sbb feri nie banyak plak tempat berhenti nye....

time dalam feri..... memang rasa mual2 gler.... ombak bergelora2, isi perut aku pun bergelora jugak...

but i managed x muntah..... its not my first time naik feri...... but ini kali mmg terbaik lah..... so, sape2 yg 

mabuk laut siap2 lah bawak plastik untuk ko muntah.....jgan lupa minyak cap kapak skali....

kongsi ngan jiran sebelah.....

pulau tioman nie besar...... so, kami pilih salang..... why salang??? sebab salang paling ramai org lepak 

and kawasan nye hidup..... 

alah.... nak g port lain pun boleh..... ikut cita rasa masing2 lah kan.....

so..... malas nak bebel banyak.... sbb aku dah nak kene continue study advanced tax..... semangat gler....

biarlah picture2 yang menceritakan keindahan pulau tioman..... pulau tioman da best place for diving people..

daebak...... selamat mencuci mata.......


kat jeti salang.

our chalet

Kg. Salang

keindahan pantai di kala petang

anak itik pulang ke...........

i love it.

subhanallah....... Sunrise di pulau tioman.

batu2 karang kat jeti..... cantik...

bahagia nye ini budak.....

juz tembikai yg xde tembikai and gula..... nasib badan.

sape suh duk depan aku.....

kaki ku kuku kiki.....

jeti mersing owh mersing....


dats all for today..... enjoyy.....

bye.

2 comments:

  1. Amed,

    Cerita lah banyak lagi..l aku punn nak pi gak..
    Rasa2 budget 500 lepas tak?

    ReplyDelete
  2. hahhahhaha...... lepas je..... sbb aku share ngan adik aku.....cite lagi??? aku x bnyak sgt info lah..... aku gtu2 aje..... insyaallah next week pulau perhentian plak.....

    ReplyDelete