Thursday 2 May 2013

Cekodok Tepung

 Assalamualaikum.....

how r u guys?

hope everythings go on smoothly and happy ending....

lately, aku ada terfikir sesuatu....

almaklum lah, dis week aku agak terdedah ngan dunia luar atau dengan erti kate lain dis week aku asyik keluar je.... 

tak kuar umah salah, kuar umah pun salah..... 

nampak disitu sikap aku yang suka merungut.....

back to da main topic....

bila kite asyik kuar je, pe lagi mata nie di"saji" kan pelbagai2 jenis tatapan....

diantara nye dan yang paling utama.....

"kecantikan wanita2, kemontokan wanita2, ketelanjangan wanita2"

nape mesti wanita???nape aku tak menatap kaum lelaki???

sebab lelaki2 biasa2 je.... takde yang wat aku tertarik and main tarik2.....

when bila aku dah puas disaji kan pemandangan2 itu, suddenly aku terfikir sesuatu...

1) mulianya jadi org buta sebab dia dijauhi dari tgok benda2 haram ditengok.

2) mulianya jadi org BISU, dia confirm2 tak mengata and memfitnah org.

3) mulianya jadi org PEKAK sebab dia dijauhi benda2 yang tak dipaptut didengari..

nape aku ckp mcm nie....

sebab bila aku tengok something , automaticly aku jadi judge apa yang aku nmpak....

ada je yang tak kene kat mata aku, and sometimes aku siap kutuk2 and umpat2 dalam hati....

tipu lah kalau x penah kutuk or mengata dalam hati kan..... sikit pun mesti ada punya.....

thats why betapa beruntung and bertuah menjadi seorang yang BUTA, PEKAK and  BISU....

watever it is.....

kite yg SEMPURNA dari segi penglihatan, pendengaran and pertuturan..... kene lah jage sikap kite and juga hati kite.....

so, moral of da story....... pasni amed nak jalan kene tunduk pandang lantai or jalan je..... takut terkutuk org dlm hati.... and kuar bila ada keperluan sahaja..... rumahku syurgaku.....



 
from google






i miss all my n9 family....mmuuaaahhhh...



lastly......

pesan dari pihak penaja.....

Jangan lupa tunaikan tanggungjwab anda.... pakat ramai2 mai mengundi tau.... hehehhe...

amigossssssss....


No comments:

Post a Comment